Tijekom ove godine Inovio Pharmaceuticals pokreće klinički pokus za svoje terapijsko cjepivo (INO-8000)

HCVInovio Pharmaceuticals i njegov razvojni partner VGX International će pokrenuti Inovio cjepivo za hepatitis C u I/II fazu kliničkog pokusa do kraja 2013 godine. Napredak je zasnovan na izvanrednim rezultatima predkliničke studije koja je po prvi lut pokazala kako multi-antigen SynCon HCV cjepivo može generirati snažan odgovor T-stanica ne samo u krvi nego što je i važnije u jetrima, organu poznatom po supresiji aktivnosti T-stanica. VGX International financira sav predklinički i klinički razvoj.

Kod priprema za ulazak u kliničke pokuse sa HCV cjepivom (INO-8000), Inovio je završio proizvodnju svojih multi-antigen HCV cjepiva te provodi IND (Investigational New Drug application) – omogućivanje testiranja toksičnosti kod životinja. INO-8000 je SynCon HCV terapijsko cjepivo koje cilja NS3/4A, NS4B i NS5A HCV proteine. INO-8000 je bio dizajniran u Inovio SynCon procesu kako bi pokrio HCV genotipove 1a i 1b, oblike koji su bili najteže lječivi sa lijekovima.

Procjenjuje se kako je više od 5 miliona osoba u SAD inficirano sa hepatitisom C a možda i više od 200 miliona u svijetu. Ovo čini HCV jednim od najvećih prijetnji za javno zdravstvo u SAD.

Istraživanje HCV cjepiva je sve do danas bilo uglavnom fokusirano na područje virusa (NS3/4A proteini) kako bi izazvali odgovor T-stanica; ipak, bilo je samo malo istraživanja sa ciljem objašnjavanja da li cjepiva koja ciljaju i ostale proteine osim NS3/4A mogu izazvati snažan odgovor T-stanca unutar jetara. U ovoj studiji Inovio i njegovi suradnici su razvili SynCob antigen koji je napravljen tako da cilja tri ostala područja HCV virusa (NS4B, NS5A i NS5B) a onda prikazali kako svako cjepivo izgrađuje izražen njegov odgovarajući protein te da sva tri čine izazvan snažan HCV specifičan odgovor T-stanica kod miševa.

Prethodna istraživanja su također identificirala kako uspješno HCV cjepivo mora biti u mogućnosti inducirati ne samo jaki HCV specifični odgovor T-stanica koji ima za cilj se koliko komponenti virusa nego te stanice moraju migrirati u jetra i ostati aktivne. U ovoj studiji Inovio istraživači su primijetili u jetrima ne samo NS4B-, NS5A- i NS5B- specifične CD4+ i CD8+ (ili ubojice T-stanica) odgovore nego također i veliki dio za cjepivo specifičnih T-stanica. Ova količina za cjepivo specifičnih T-stanica se pokazala kao potpuno funkcionalna u okruženju u kojem je aktivnost T-stanica uobičajeno potisnuta. U stvari, upotrebom modela prolazne HCV infekcije kod miševa, terapijsko cijepljenje sa INO-8000 je bilo u mogućnosti odstraniti HCV antigene iz jetara pokazujući terapijski potencijal ovog cjepiva.

Pionirsko predkliničko istraživanje koje se pojavilo profesionalno ocjenjivačkom žurnalu Plos One u jednom članku je naslovljeno: „Indukcija Intrahepatičnog HCV NS4B, NS5A i NS5B specifičnog staničnog imunološkog odgovora nakon perifernog cijeljena.“

Osim napretka sa INO-8000, Inovio ima dugotrajno partnerstvo sa ChronTech Pharma koji razvijaju svoje NS3/4A HCV DNA cjepivo koristeći Inovio tehnologiju. Privremeni rezultati druge faze ChronTech pokusa se očekuju kasnije u prvom kvartalu ove godine.

Dr. J. Joseph Kim, predsjednik i izvršni direktor Iovio je izjavio „Inovio je predvodnik u razvoju terapijskog cjepiva za HCV i HBV. Najveća zapreka za razvoj terapijskog cjepiva za ove bolesti je bila nemogućnost generiranja funkcionalnog odgovora T-stanica u jetrima. Činjenica kako je naš predklinički model funkcionalne T-stanice u jetrima u ovoj objavljenoj studiji sugerira kako INO-8000 ima kapacitet uklanjanja zapreka. Nedavno je došlo do značajnog napretka u liječenju HCV; ipak, sigurno i efikasno terapijsko cjepivo može odigrati vitalnu ulogu u poboljšanju snage HCV tretmana, posebno za genotip 1, istovremeno postižući željeni cilj eliminacije upotrebe interferona/ribavirina i njihovih neželjenih nuspojava.“

O hepatitisu C i Inovio SynCon cjepivu

Hepatitis C je infektivno oboljenje koje primarno utječe na jetra a uzrokuje ga virus hepatitisa C (HCV). Infekcija je često asimptomatična ali kronična infekcija može dovesti do zatajenja jetara ili karcinoma jetara. Približno 80% osoba koje se inficiraju sa virusom hepatitisa C razvije kroničnu infekciju.

Glavna prepreka HCV cjepivu je bila velika genetska varijacija između raznih podvrsta i genotipova te čak i značajna antigenska varijacija među virusima kod pojedinih pacijenata. Dodatno, nedostatak jasno definiranog zaštitnog imunološkog odgovora nakon prirodne infekcije je povijesno zakompliciralo napredak razvoja cjepiva protiv HCV infekcije.

Ipak, za razliku od tradicionalnih cjepiva ograničenih paradigmom usklađivanja preventivnog terapijskog cjepiva na jednu ili više podvrsta patogena, Inovio SyCon cjepivo je bazirano na genetskom kodu specifičnog antigena iz više podvrsta ciljanog patogena. Zbog toga, iako SyCon antigeni ne moraju savršeno (100%) odgovarati patogenim podvrstama, oni su dizajnirani tako da zaštite protiv više postojećih podvrsta kao i promjenjivih podvrsta virusa. Opsežni predklinički podaci su potvrdili njihovu sposobnost da zaštite protiv puno vrsta obojenja; početni podaci o testiranju na ljudima cjepiva za gripu su također pružili dokaze o tom svojstvu.

LINK

Mobilni InfoHep Centar

Mobilni InfoHep Centar je medicinsko vozilo opremljeno za pružanje zdravstvenih usluga na terenu. Njegovim radom, a u suradnji sa stručnjacima regionalnih Zavoda za Javno Zdravstvo i bolničkih centara diljem Republike Hrvatske, po prvi put kompletna i izvrsna usluga (povjerljivo i anonimno savjetovanje i testiranje, pretraga jetre elastografijom te zakazivanje termina kod liječnika specijaliste) dovodi se na teren korisnicima.

Pročitaj više
info-icon

PODRŠKA

PRIMATELJ:
ime - HEPATOS
adresa - Doverska 29, 21 000 Split
banka - OTP banka
IBAN - HR5224070001100573436

PODRŠKA

Na ovom mjestu ćemo sa velikim zadovoljstvom objavljivati popis osoba i poduzeća koji su „Hepatosu“ ukazali povjerenje i ponudili svoju pomoć na način na koji su najbolje mogli. Netko nam je financijski pomogao, netko je pomogao u uređivanju prostora, netko je pomogao u stručnom usavršavanju djelatnika, netko je poklonio dragocjene trenutke svog slobodnog vremena, netko toplu ljudsku riječ.

SVIMA VAM OD SRCA HVALA! BEZ VAS BI RAD NAŠEG DRUŠTVA BIO NEODRŽIV!

pogledaj više

Online savjetovalište

info-icon

Zahvaljujemo Vam na povjerenju koje ste nam do sada ukazivali postavljanjem pitanja na našem forumu. U našoj novoj rubrici „On-line savjetovalište“ na Vaša pitanja odgovarat će vodeći stručnjaci iz područja hepatologije. Na neke upite, na žalost, nećemo moći odgovoriti te ćete se za odgovore na neka pitanja specifično vezana za vaš zdravstveni problem morati obratiti svom liječniku.

Da bismo Vam mogli poslati odgovor na Vaše pitanje, morate nam ostaviti Vašu e-mail adresu. Ukoliko ne želite ostaviti svoju privatnu e-mail adresu, otvorite novu na nekom od mnogih besplatnih e-mail servisa (google, yahoo, net.hr)